aku-dan-photography

Saturday, February 11, 2012

Belajar bahasa arab

Aku nak belajar bahasa arab.kebetulan danny dan orang rumah tengah menghafal vocab bahasa arab melalui kamus bergambar taim beli buku danny aritu.

Kebetulan kat tempat kerja. Ada ramai ustazah2 yang speaking arab like water.. Jadi aku kata kalau aku boleh kuasai bahasa arab at least 15 ayat perbualan sebulan-sekurang2nya dapat gak 150 ayat setahun.. Lebih kurang arab komunikasi.

Aku boleh berbahasa inggeris dengan baik, berbahasa melayu yang Agak baik. Aku juga boleh berbahasa semai-kebetulan aku mengajar moral yang mana majoritinya adalah murid orang asli semai jadi secara tak langsung aku belajar lagi memperkukuhkan bahasa semai ni..

Jadi hari ni aku belajar satu sentence bahasa arab. Aku eja Ikut sebutan aku le ye.

Anna uhib buki : saya sayang/suka/cinta kamu ( lelaki kepada perempuan.

Anna uhib buka : sama macam atas tetapi dari perempuan kepada lelaki.

So aku hafal/kongsi 2 ni dolo.. Sebab aku tau tu je. Lagi pun aku nak tido..

So

Goodnite, Anna uhib buki

Hidup kena Upgrade
SKL TalkDelicious

No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...