aku-dan-photography

Thursday, May 26, 2011

aperture majalah photographi bahasa melayu pertama

penghujung bulan februari, aku ada hantar satu gambar ke penerbit majalah ni.. untuk keluaran sulung! so, aku try2 mana tau dema berkenan... di fb, aku tengok ramai yang submit... hebat2 gambor dema....makin lama makin kecik lak aku rasa badan nie.... kemudian, penerbit tu antor email.. kata gambar aku shortlisted.... aku rasa ada chance kot.... kemudian dalam bulan 4, majalah tu terbit, aperture ... em, aku agak tak terpilih le tu... sbb takde dapat apa2 info...lagipon aku cari2... majalah ni takde kat tapah! hampeh..... hampir 2 bulan... kat fb, member ucap tahniah sbb katanya ada nama aku dalam majalah aperture ! uit... terkesima aku! so, dengan group malaysia alphanatic clique di fb ,aku tanya... kot2 ada orang beli majalah tu dan mintak check.. huhuhu! kompom mmg betul aperture pilih gambar hasil tangan aku! dah tu aperture letak gambar tu besor2! gambar orang rumah ngan anak aku sedang tunjuk2 ke langit... aku cuba apply kan pembahagian 2/3, iaitu 2 bahagian menceritakan keindahan background manakala 1/3 lagi untuk subject .... danny sedang snap gambar layang2 kat atas manakala orang umah tengah tunjuk2 layang2 tersebut... spontaneous, tak dirancang.. disebabkan aku mengadap sunset maka wujud imej siluwet... dan aku biarkan sedikit imej matahari tu sbb nak nunjukkan bahawa time tu sunset.... aku guna kamera sony dslr a380 dengan lens baru beli.. belinya sehari sebelum aku ke teluk batik... sony 18-250 harga time tu rm1999! aku rasa puas, sebab ini kali pertama gambar aku dapat 1malaysia tengok.... kecuali tapah kot! kikiki! rasa sangat gembira! agaknya macam tu le siti nurhaliza rasa tiap kali dapat award! aku tag ramai kawan fb pasal gambar ni, bukan nak menunjuk2 tapi nak kongsi sama petasaan aku ( pada masa yang sama nak bakor gak!) kikiki! ok lah... nanti aku share apa le aperture nak hadiahkan aku sbb dalam email mintak alamat nak postkan sumting ... "aku cuma tukang tangkap gambor) kulop ludin!

No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...