aku-dan-photography

Wednesday, April 20, 2011

dan sambutan hari keluarga di tunda

sedang aku bergambar bersama danny, rupa2nya pada masa yang sama ada seorang kanak2 lelaki berusia 5 tahun terjatuh dari tingkat tiga.. Jarak antara aku ngan dia lebih kurang 20 meter.. Aku tak perasan langsung. Cuma bila tiba ambulan barulah aku tahu kes tersebut..

aku difahamkan ada guru lain yang bawa budak terus tu hospital tapah memandangkan keadaannya yang kritikal.. Darah mula keluar ikut telinga, mungkin impak pada bahagian kepala..

keadaan berubah dari ceria kepada masing2 kelihatan sugul dan Terkejut-kelihatan linangan airmata beberapa orang penghuni kuarters-aku terdiam kerana aku mengenali keluarga tersebut. Ayahnya seorang guru manakala ibunya adalah surirumah sepenuh masa-danny pernah aku hantar tusen dengan ibu budak tersebut kerana dia mempunyai kemahiran mengajar bahasa inggeris menggunakan teknik mentosorri ( entah betul ke idak ejaan tu).

aktiviti hari keluarga ditunda ke hari lain kerana tidak ada seorang pun yang dapat fokus dengan betul pada petang tersebut-malahan aku pun tak berapa ada mood nak snap gambar seperti dirancang-cumanya aktiviti makan malam bersama terpaksa diteruskan juga kerana banyak bahan2 telah dikumpul.

tak dapat aku bayangkan betapa Terkejut dan sedihnya keluarga mangsa..dan andaikata aku ke sana sikit time tu pasti aku akan cuba sambut budak tu daripada terhempas terus ke lantai..

hidup kekadang diduga
kulop ludin

ps: berita sehingga tengahari tadi, budak tu masih dalam keadaan kritikal (hospital besar ipoh)


2 comments:

DaHLia said...

harapnya yang baik2 sahaja..insyaALLAH

kulop ludin said...

yup.. terkini.. darah beku telah berjaya dikeluarkan....

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...