aku-dan-photography

Sunday, April 24, 2011

Anak tak ngenang budi

cuti sabtu ahad kali ini aku ke ipoh.balik kampong. Disamping ada job nembak gambar orang kawin dapat juga aku melawat opah aku yang Sorang2 diri Kat sana.

risau aku.. Tak terjaga makan Minumnya-aku dah ajak banyak kali tinggal ngan aku .-tapi opah aku tak endak, Katanya rumah aku macam kotak-empat segi jea-em.. Nak wat camne gomen yang reka-takat tu je le kreatif nye dema bina rumah..

aku juga ke giant ipoh sebab carikan henset untuk opah aku.. Pelik -ada Anak tapi idak sekor pun kisah mak dema. Anak buluh betung tahap gaban! Aku memang mintak satu hari Nanti biar le Anak2 dema balas balik perbuatan dema-bior dema menyesal sebab langsung tak hirau makan Minum Malah nak menjenguk mak sendiri pun makan bulan Padahal rumah masing2 tak sampai pun 3 batu-hampeh!

apa la salahnya hantar lauk atau jenguk2 tengok mak tu.-sedangkan dema masak hari2... Selalu opah aku berlinang2 air mata setiap kali aku balik.-menceritakan perihal Anak2nya..aku sangat2 pelik..namun begitu kasih ibu lain sikit .. Takkan kita faham melainkan mereka bergelar ibu.. Macam mana pun , opah aku sayangkan Anak2nya.. Saban hari dia duduk depan rumah menantikan kehadiran Anak2nya yang hanya lalu gitu tanpa singgah.

Em... Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.. Sementara dia ada.. Kome yang lebih bijak dari lembu2 new zealand.. Fikir2kan lah wahai ibu dan bapa saudaraku...

hidup korang selamba
kulop ludin

1 comment:

NARDtheNERD said...

wahh.
senang la nak contact opah nnt.
:)

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...