aku-dan-photography

Wednesday, March 16, 2011

kuala woh dan kuarters tnb kuala woh

kuala woh by Kulop Ludin
kuala woh a photo by Kulop Ludin on Flickr.

oleh kerana hujan renti dalam jam 11 pagi maka aku dan danny terlompat2 nak kuor umah... beku tahap gaban dah... so kami teruskan plan ke kuala woh....

orang tak ramai...mungkin disebabkan hari rabu dan juga musim hujan. kami cari port area2 kolam ayor paneh.. idak le sejuk sangat airnya tapi leh tahan lebor kalau terpijak pasir yang bawahnya terasa paneh2 belerang.

dapatle danny ngan maknyea mandi dan pada masa yang sama aku try skill makro yang ternyata susah sebab handheld.

agak2 kul 2.30 ptg.. cuaca mendung balik..so cukup le mandi manda sebabnya ngan ayor sunga jangan dibuat memain.. tambahan pula sunga tu tempat lepas ayor empang kalau penuh... nanti tak pasei2 kami terlepeh ke tapah....

kuala woh

sebelum balik, orang umah ngajak lawat2 tempat dia membesor kira2 30 tahun lepas.. di kuarters tnb kuala woh... satu hala jalan kuala woh gak cuma ke atas ckit... so, orang umah pun cete le tempat2 dia main masa kecik dolo...tempat2 gelongsor..tempat bapaknya krojea... memang nyaman tempat nie.. jauh dari orang ramai... syahdu je rasa... Aku pernah merasa keadaan camnie semasa aku bekerja di batu14 dulu... Lata Iskandar dah jadi tempat ngadu nasib... cumanya ngangkung jea tak wat lagi sebab aku tak ngangkung!!

Nenanti aku ceritakan pengalaman hidup selama 10 tahun aku berkhidmat di sana....

hidup kekadang selamba
Kulop Ludin

No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...