aku-dan-photography

Tuesday, March 29, 2011

halalkan ilmu

baru kejap tadi ada Anak murid aku chat Kat fb.. Dan dia mintak aku halalkan ilmu yang telah aku ajar padanya-aku terkedu langsung aku off terus chat dengannya.

sepanjang aku mengajar , berbelas tahun-ini kali pertama aku dapat Anak murid yang benar2 kurang ajar.. Sombong sangat-sedangkan aku tidak pernah lagi angkat tangan ataupun denda-kerana aku faham kesan psikologi terhadap budak2 yang sedang membesar.

apabila diajar, dema pandang aku pun tidak seolah2 aku tidak wujud.tidak cukup dengan itu, dalam fb pun maki aku dengan kata2 kesat..peh selamba betul, dema ingat aku ni siapa?

menyerahkan tanggungjawab aku kepada seorang guru lain ( berpengalaman dan mantap) walaupun aku sangat2 suka mengajar kelas tersebut-aku putuskan-ramai antara rakan tak setuju dan aku juga rasa tidak adil bagi guru yang baru bertukar- tapi setelah ditimbang kati.. "kalau sayangkan sesuatu, belajar2lah melepaskannya"

kini aku ambil alih sebuah kelas yang tahap mereka memang rendah tapi aku suka kerana mereka tahu limit mereka.. Tidak kurang ajar dan dapat mendengar kata2 .

halalkan ilmu?
aku tak pasti kerana..

" the pain is in the wound And the wound woudnt heal"

hidup kekadang terasa
kulop ludin


No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...