aku-dan-photography

Wednesday, December 15, 2010

Lata Kinjang

banyak tempat menarik rupanya diarea2 tempat tinggal aku..

hari ni aku ke lata kinjang, teringin nak tengok waterfallnya yang selama ini nampak dari hgway dan dari tempat kerja....

sesampai di sana aku dapati prasarana dalam keadaan baru dan menarik, mungkin disebabkan rosmah datang ke sini beberapa minggu lepas..bagus juga ada orang kenamaan yang datang..baru laju mereka yang terbabit buat kerja...

hujan rintik2, kat sini takleh dibuat main2...nanti sekali ayor besor turun, habis semua kena sauk...bila hujan dah sidang barulah orang rumah dan anak mandi berendam kat tepi2 jea..aku join kemdian sebab aku nak belajar snap gambor slow shutter, jenis ayor yang nampak gebu alirannya..

akhirnya dapat jugak aku snap sekeping dua yang menjadi...baru aku join berendam...

air yang dingin tu menggigit2 tubuhku yang kusangkakan dapat menahan kesejukan...memang sejuk sangat....

lagi satu port kat sini pon banyak, bawak je tikar,bentang letak barang2...berbumbung pula tu...

lata kinjang sangat sesuai untuk berkelah tetapi kalau nampak gelap je kat bahagian atas air terjun maka bersegeralah berhenti mandi..takot ayor besor turun, tak sempat nak lari.....

nyamuk pon leh tahan, jadi spare2 lea obat nyamuk yang jenih macam kipas tangan..tak merbahaya dan mudah di bawa..

tak sampai sejam , kami bertiga sarendar, sbb sejuk sangat...anak aku dah menggigil.....

cuti2 malaysia nie, boleh le berkunjung ke lata kinjang..... bawak le awek skali kemdian boleh le kawin awal kalau kena tangkap.....

"AKAN KE TAIPING HUJUNG MINGGU NI... CUTI2 SAMBIL AMBIL BAHAGIAN SONY EVENT"

KULOP LUDIN,
spenda pintal getah....

No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...