aku-dan-photography

Saturday, December 11, 2010

aku,opah dan meggie

semenjak dua menjak ni gemor pulak aku makan meegi taim malam2... mudah lapor bila jam masuk taim 12 tghmalam gitu.... setahu aku geng drakula ngan vampire jea lapor bile setat tengah2malam nie... haih..

mungkin lapor mata... kata orang lama2, kalau lapor taim2 camtu mungkin disebabkan mata kita yang nak makan,jadi mmg patot le aku bagi mata yang makan sebab biasanya aku prepare sebungkus jea...kalau perot yg lapor, mesti aku balun 2/3 bungkus atau cup....

tapi yang paling aku kesian, opah aku hari2 makan meggi.. sebenarnya bukannya dia lalu makan meggi tu tapi terpaksa sebab anak2 sekor pon takde nak hantar lauk... aku pelik, bukannya jauh rumah dema.. tak sampai 2/3 batu....

opah aku hampir2 stroke tahun lepas... kalau ikot kiraan tekanan darah, silap2 on the spot jugak habisnya tapi tuhan masih bagi peluang pada anak2nya untuk merebut pahala yang amat besor dengan mengambil berat dan menjaga ibu mereka.

tapi..
sayang, lain yang aku pikir lain pula akhirannya.sanggup dema biarkan seorang ibu mengunyah meegi tiap2 hari...

anak jenis apa le kalau dah macam tu...bukan main payah opah aku besarkan....

opah aku sanggup bertahan dengan segala penderitaan dan kesusahan kerana padanya satu hari nanti dapatlah dia menumpang kasih anak2.....

"TAPI HATI MEREKA TELAH MATI"

hidup bukan setakat hari ni saja....

Kulop Ludin

No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...