aku-dan-photography

Thursday, November 11, 2010

Eikon tersetop, kami kepanasan.

Seperti yang aku ceritakan lepas.. Setelah 2 hari maka sampailah orang yang merepair eikon aku tu..

Aku sangkakan cine kemut tu yang akan datang tetapi dihantarkan 2 orang pekerja nya sahaja.. Kira ok lah tu...

Setelah digodek2, didapati terdapat banyak habuk yang melekat pada filter eikon tu..patut la makin lama makin panas..

Setelah diclear abuk2 tu.. Baru la ok balik...semasa aku menaip nie... Terangkat2 kain aku dihembus dingin eikon yang rasa dingin dan segar...

Menurut bro yang menserbis eikon aku tu, kalau kita nak eikon tahan lama dan sentiasa sejuk.. Temperature tu mesti 16 selsius.. Tak sesuai untuk tinggikan suhu sampai 20 kerana eikon aku hanya 1hp.. Sekiranya eikon atas daripada 1hp maka bolehlah tinggikan suhunya.. Itu katanya tak pasti le betoi ke idak! Tapi aku ikut gak macam yg dia cakap.

Kini aku terasa sejuk dan mata pun layu....dan pada masa yang sama memikirkan hari anugerah yang akan berlangsung esok hari...aku ditugaskan jurukamera.. Partner aku, cik mira tak dapat membantu kerana beliau ada kursus BTN..

Dengar cetenya ada manteri yamg akan datang membuat perasmian.

Esok akan berpeluh le aku ngan pakaian batik sambil menangkap gambor sesapa yang aku nampak..

Nenanti aku upload gambar2 hasil air tangan aku!

Life as is..
Kulop ludin..
Sent from my Nokia phone

2 comments:

anjang said...

he he berpeluh ketiak yeop... teman pun biasa ngambik gambor pake baju batik...cuma kamera teman idak le canggih macam kemera mike....ada juge terasa nak beli kemera yang besor tu...

kulop ludin said...

huhu.. kamera besor tapi gunanyea, idak pandei2 lagi..
mike, kalau nak outing tapah.. info2 le teman.. member potograpi tak berapa ada kat tapah nie..

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...