aku-dan-photography

Tuesday, October 19, 2010

mein kampf

mein kampf, buku ni adolf hitler yg tulis...

sebenarnya aku dah lama nak baca buku nie.. semenjak tahun 1987 lagi.. masa tu ada bab sejarah dunia.. selain dari otto von bismark ( ntah betoi ke idak ejaannya) adolf nie pun aku berminat nak tahu apa yang ada dalam pala otak dia....

kalau kita tengok dalam history channel... adolf nie dikatakan tak berapa betoi... dalam palanye asek ngan bangsa aryan jea... tapi tu perspektif sebelah musuhnya...

dalam satu forum yg aku baca, ada forumer mengatakan bahawa ada satu ketika adolf menunggu habisnya solat askar2nya yg beragama islam sebelum menyampai ucapan...dan dikatakan adolf nie tidak menyentuh minuman alkohol... perkara tersebut dirahsiakan oleh media barat yg melabelkannya sebagai seorang yang tidak brfikiran waras...

itu aku tak tau.... tak ambek port...

salah satu buku yang aku teringin nak baca adalah "malay dilemma" oleh tun mahathir, mantan pm kita... teringin nak tau ngape le buku tu dihazamkan..

sebelum ini aku menunggu buku tok mat yang kedua tapi tak kesampaian kerana tok mat dah pergi meninggalkan kita....

berbalik kita pada buku nie... tak banyak dapat aku ulaskan.... aku mula membacanya kira2 3 bulan yang lepas...

dan hingga kini... baru 3 mukasurat... tapi takpe la... sebab aku dah menunggu 27 tahun.. apasalahnyea aku mengambil masa 23 tahun lagi untuk menghabiskannya.....

yang penting, impian tercapai....


life as is!
Published with Blogger-droid v1.6.3

No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...