aku-dan-photography

Monday, September 6, 2010

bising pasal iklan tv3

 rata2 rakyat malaysia beragama Islam marah tul ngan iklan raya tv3 tahun nie...
macam2 reaksi  yang dibaca dan dikupas

video


entahla... macam aku ni pass SPM jea jadinyea cangkat le sikit ilmu pengetahuan dalam banyak bidang... tapi rasanyea kalau memang benor pun iklan tu menunjukkan makna yang tersirat tetapi adakah anak2 kecil akan faham?


apakah perkara ini remeh? ya, aku pasti remeh kerana ianya melibatkan akidah (aku terbaca ada orang cakap camtu) 


memula aku ingatkan beca pakcik tu macam cete disney, Flubber (benda hijau yang lantun melantun tu) tetapi bila siap kuar pulak apekenama sparkling trails tu, aku rasa macam santa kelos ngan sleigh dia jea..
kemdian aku perhatikan pulak lotus berkembang,aih.... lain macam je iklan nie...


baru je kita digembur2 dengan isu perkauman... cukup2 le tuh... jangan nanti ada pulak rakyat malaysia yang bertelagah antara satu kaum ngan yang lain...


Konsep 1M sudah bagus bagi integrasi kaum, dan pada aku janganlah sampai nak wat 1M1A(agama)..
*takot2 terlalu ghairah, ada yang wat iklan tarian singa dalam masjid lak nanti.. haru....




Tindakan TV3 menarik balik iklan tersebut dengan segera adalah merupakan tindakan yang paling bijak. Kerana selepas ini, apabila ada je iklan raya.... pasti rakyat akan khusuk untuk memastikan samada iklan kali adalah iklan "baik2" dan pada masa yang sama naik le rating tv3 juga...




KEPADA MEREKA YANG TERLIBAT, DARI A SAMPAI LA Z....
*bawak2 le mengucap...






HIDUP KEKADANG SELAMBA! kulop ludin spenda pintal getah

No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...