aku-dan-photography

Tuesday, August 3, 2010

Bulan ramadan yang mulia.

Ramadan hampir tiba.. Tak sabar2 rasanya menantikan tibanya ramadan..

Bulan yang penuh keberkatan.. Segala2nya double... Terutama sekali hawa nafsu...

Karipap yang tak seberapa pun nampak lazat.. Apatah lagi lauk pauk yang sebegitu banyak di jual di bazar ramadan... Peh... Beraneka kuih muih dan hidangan yang boleh dinikmati ketika berbuka puasa.. Pasrah, tak menang mata melihatnya..

Dan ketika bulan puasa tu juga aku perhatikan client2 aku akan lembik tiap kali aku masuk menemui mereka..

Kebiasaannya topik yang aku pilih adalah topik yang berkisarkan makanan... Haha.. Tapi tidaklah terlalu atau terlampau sangat.. Cukup sekadar menambah dugaan taim puasa2 nie...

Aku perhatikan taim puasa ni.. Bebudak rajin beno ke bilik air.. Alasannya nak basuh muka dan sebagainya.. Dan apabila masuk ke kelas semula.. Mereka kelihatan agak segar dan bertenaga..(ni mesti teguk ayor pili)

Aku teringatkan zaman kanak2 .. Aku biasanya berbuka di surau.-kerana kat surau tu hidangannya istimewa.. Ada ayam.. Dan bukan mudah untuk merasa daging ayam taim tu.. Haiwan mahal.. Tidak macam sekarang..-mewah bebudak la nie...

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

ai masa kecik2 dulu pon slalu gi bilik air bila bulan puasa.. tapi ai x minum air paip.. ai pi basahkan sapu tangan je.. muehehehe

kulop ludin said...

haha...
cik puan nafira idak berapa kreatif lagi time tu kot..
hahaha!!

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...