aku-dan-photography

Tuesday, July 6, 2010

OUTINGVACATION

Sangat lama aku tidak mengupdate blog nie...
haih.. kesuntukkan masa disamping aku agak fokus dengan penuh iltizam bekerja di tempat baru.


aku mulakan dengan outing vacation pada cuti sekolah yang lepas... dengan kekuatan kete kancil...
aku melata ke semua tempat berbekalkan Garmin GPS dan juga bantuan Co pilot, orang rumah aku.


tempat favorite aku, lumut di putra hotel... bilik yanga sama juga aku menginap... tapi takpe... aku dan famili memang enjoy kat sini terutama apabila menyaksikan matahari terbenam kat hujung sana...


sungguh cantik pemandangannyea.... aku sempat bergambor tetapi sapa ntah uncle kat sebelah tu.. sempat gak nyendeng masuk dalam fokus gambor...


malamnyea ada funfair kat area dataran lumut tu.. dan ini adalah ferrris wheel.. yang aku gayat naiknyea tapi last2, aku naik gak.. mujor ada seorang budak lain dalam sangkar bersekali ngan aku... aku kontrol macho dan akhirnya berjaya mengharungi ke phobiaan aku.. tinggal nak naik kapal terobang jea lagi....

 (bodo betoi pestol tu... jenuh aku aim... hampeh.. sesekati jea peluru tutop botol tu landing..)
 di panpear tu jugak aku mencuba pelbagai jenis sukan yang ditawarkan.... yang sebenornya anak tunggal aku, kulop's junior beria2 nak try semua kecuali masuk ke rumah hantu... aku memang tidak menggalakkan anak aku percaya bebenda camtu (nak ngelakkan taahyul)..sebenornyea aku pn tak berapa berani masuk ke tempat camtu juga... aku takot la jenih2 terkejut camtu....dari kecik sampai la besor nie...



berbekalkan vitamin untuk diabetisan... aku kekadang letih gak berjalan di area2 lumut tuh... besor gak tempatnyea terutama di area lumut waterfront.. macam2 tiang bata yang boleh aku landing jap.... melekap jea aku kat tiang tuh manakala danny dah mula demand2.... hehe, lotih le tuh....



aku tidak seperti suami2 lain yang mampu  membeli beg2 tangan yang mencecah ribuan ringgit dan juga aku tidak mampu untuk booking no plate kerete yang tertera nama kami berdua.... 
yang ada adalah hanya menara pandang di lumut waterfront, aku hadiahkan kepada orang umah aku... walopon bukan aku ponyea yang penting... ianya datangnya dari hati.........


bersambung lagi.....


HIDUP KEKADANG SELAMBA! kulop ludin spenda pintal getah

No comments:

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...