aku-dan-photography

Thursday, February 4, 2010

CAWAN SUMBING BIBIR TERBELAH

an evening in taman malaysia tapah


Hidup ni penuh warna warni.. Kita diuji dengan pelbagai perkara... Samada kita mampu untuk bertahan ataupun tidak...

Aku pun sama.. Banyak perkara aku dah lalui... Cumanya aku bernasib baik kerana dijodohkan dengan seorang gadis yang memahami aku sebenar2nya.

Ada apa dengan gadis tapah ni?

Berkhidmat dalam satu tempat yang sama.. Bukanlah satu peluang untuk aku jatuh cinta dengannya. Hampir 3 tahun barulah aku sedar yang aku ada hati ngan orang rumah aku sekarang...

Dalam agak ramai yang aku kawan... Cuma dengan dia sahaja yang aku benar2 gentleman.. Sound terus... Aku minat kat dia... Aku nekad... Aku dapat rasa aura memancar2 tiap kali aku nampak dia...

Selepas mengalami episod kegagalan demi kegagalan.. Aku dah nampak teori masa.. Apabila kita berkawan ngan seseorang... Yang paling bahaya adalah apabila kita terlalu memberi ruang masa yang panjang....

Kebiasaan... Aku memberikan satu jalan tengah.. Untuk setiap perhubungan aku ngan orang lain...

tahun pertama.. Sekiranya budak perempuan tu berjumpa ngan insan lain yang lebih baik daripada aku maka teruskan.-tinggalkan aku..-itu tidak mengapa...

Tahun kedua adalah tahun untuk aku memberikan komitmen 100%..

Nokia 3310 merupakan medium perhubungan antara aku ngan orang rumah aku.. Jangan terkejut.. Aku beli 2 bijik nokia sekaligus.. Apa la sangat nokia tu... Tapi 10 tahun lepas... Sebijik nokia tu harganya dalam 1.3k.. Bukan setakat itu sahaja malahan aku seplai prepaid maxis yang berharga rm280.. Gila kentang tul la prepaid time tu... Kaya le ane maxis tu... Haih... yang tinggal kini adalah nombor orang umah yang masih kekal.... Hsetnya entah ke mana2...

Kenapa jadi begitu? Mudah jea... Aku percaya apabila sesuatu perhubungan telah bermula... Ruang masa yang ada jangan dibiarkan kosong.. Hendaklah kita penuhi semaksima mungkin...

Lagi satu.. Aku tak berapa gemor tiap2 kali aku tepon.. Bila ada orang lain yang angkat... Tanya...

Siapa ni?

Apa aku nak jawab? Lawyer,doktor atau bopren dia? Jadi untuk mengelakkan semua tu aku aku bekalkan keperluan hset untuk dia...

Tapi kira ok... Idak sia2 kerana akhirnya semua itu berbaloi juga..
Tidakkah aku seorang lelaki yang benar2 bertuah? Ya, aku besyukur... kepada kome2 yang takut untuk mencuba sabit kegagalan pada centa...

kamon boy... sia2 jea bapak kita wariskan "keris pesaka" yang tak lucut2 tu... tepuk dada.... urut janggut atau misei (kalau ada).. Anak jantan takleh cepat putus asa!!

Bagi pempuan2 tu.. hiasilah diri dengan nilai yang murni...
Cawan, walau mahal camne skali pon.. kalau dah sumbing... takut gak orang nak neguk air di dalamnya.....


hidup kekadang selamba....


searching for subjects...
kulop ludin
spenda pintal getah

6 comments:

ejaa said...

hope encik kulop ludin happy dengan orang umah=)
4ever ^,^
setelah mengalami pengalaman putus cinta di tengah jalan.

kulop ludin said...

so far nie ejaa.. hepi sesangat....
sama2 bagai dipam2! haha!!

|| NaFiRaa || said...

wahhh.. hepi ending kan.. Allah dah janjikan.. lelaki yang baik hanya utk pompuan yg baik2..

kulop ludin said...

>cikpuan nafira... akhirnya.... kulop ludin pun jadi baik..........
hua3!

ejaa said...

hahaha sama2 dipam.
wakakak lawak la :p


alhamdulillah encik kulop:)

Dak Wan® said...

Ok lah tu kan? Tuhan duga sebab nak beri yg terbaik... btol tak? Hehehe

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...