aku-dan-photography

Saturday, January 30, 2010

Sony ericson satio

Dulu aku pernah review Tentang sony nie.. Ngetik2 minat aku masa dema launch dulu.. Hset ni baru lagi.. Rasanya baru beberapa bulan kat pasaran dunia. Aku bercakap2 dalam hati.. Satu hari.. Aku mesti pakai...


Aku sebenarnya dah lama tak berganti hset.. Hampir setahun 3 bulan..


Semalam.. Satio ni dalam genggaman. Harganya tak semahal nokia n85 yang aku beli masa dia keluar dulu.. Rm2.5k.. Dan harganya hampir sama ngan nokia n96 juga aku beli pada masa yang sama aku beli n85.


Nokia n96 dah aku jual(pakai sebulan jea..) Sebabnya baterinya alahai cepat benor abihnya.. Tinggallah n85 yang ada sekarang sebabnya aku suka kamera dan fungsi2 yang lain..


Aku setuju ngan pendapat kawan aku.-komennya pada posting di bawah..
Antara keperluan dan kehendak... Aku terlalu menurut kehendak.. Tapi rasanya keperluan dah cukup dah... Anak bini semua aku dah bagi.. Cumanya aku selalu lupa nak beli pakaian dalam orang umah aku kerana.. Aku tak pandai la...


Memang ada banyak tersidai kat supermarket tu.-tapi pada aku bior le dia pilih sendiri.. Kalau aku pilih.. Nanti habis semuanya beropol2...


aku ada sedikit kelemahan.. Kelemahan aku adalah minat aku pada hset susah nak padam... Cumanya lepas kahwin nie ada sedikit slow.. Maklumlea... Hidup dah berdua.. Kemudian bertiga....


Aku dah maklumkan bahawa ini adalah hset (satio) terlast aku beli... Orang umah aku dah dengar berpuluh kali.. Dia kata.. Dialog tu dah dengar banyak kali.. Huhu... Tapi kali ni aku bertekad.. Aku akan guna satio ni.. Sekurang2nya setahun stengah bagi memecahkan rekod n85.


La ni aku tengah bersiap siap nak keluar.. Aku nak beli spenda..
Dalam beribu ribu aku dah keluar.. Cuma spenda aku masih lagi pintal getah.. Bukan tak mampu.. Tapi takde saiz..


"Hidup biar selamba asal idak melukakan hati orang"

kulop ludin.

9 comments:

|| NaFiRaa || said...

wew.. beli hp baru nampak! canggih lak tuh.. jeles2!!!

Juice said...

dah penat kerja apa salahnya hadiahkan diri sendiri something yg sangat diidamkan...kdg2 lelaki ni mmg suka mengikut kehendak dari keperluan, bagi juice its ok sb yg penting guna selame mane yg boleh...

Amirah Rashid said...

whoaaaa
satio!
tp mira lg minat BB
hee :D

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

wakaka. spenda xde saiz. adoiyaii

kulop ludin said...

>naf... jangan jeless..... huhu...

>Juice... betoi2... tapi tak pasti le lama mana leh guna... huhu!

>amirah.. BB tu ape ye? haih.. blackberry kan? ingatkan berodband... BB tu memang dalam pala, tapi... operation dia tak guna symbian... jadi payah nak install program2.... iskh... ok gak yea.. pakai BB... leh dipikirkan lagi nie...

>TAP... nak wat camnea... pinggang pun takdea... haha!!

ejaa said...

haha pinggang saiz bape?
kene tempah spende sendri
=)

kulop ludin said...

> ejaa...pinggang udah saiz 50 nie....
tu la... kena tempah macam suor katik apek2 tua pakai tuh.. jalur2 biru..

Dak Wan said...

Smart hp baru! Amacam ok ke function nya?

kulop ludin said...

> wan.. function... 100% macam nokia 5800 atau n97.. cuma kamera jea ada lebih ckit(12 mxpixel)....
rekemended pada yang suka tangkap2..gambor... kalau setakat nak cakap ngan sms... takyah le beli.. takde ape isinyea....
speaker pun slow... takleh lawan henpon cap ayam!! haha

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...