aku-dan-photography

Thursday, January 7, 2010

Rostam dan aku


Inilah rostam 07...
Itu hari aku berpeluh2 nyetat moto kriss aku yang dah hampir 6 bulan tak ku sentuh.. Nasib baik la kriss aku tu tak leh mintak cerai.. Idak kalu.. Duda tanpa moto le aku...
Kemudian aku ke kedai moto untuk servis kriss aku yang aku namakan rostam.. Moto kriss aku namanya ROSTAM dan kete kancil aku pula.-aku namakan ROSNAH MAT ARIS...


Aku mula menunggang motosikal ketika aku berusia 12 tahun.. Di kampung pantai tanah merah melaka aku bermula... Maklumlea kawasan kampong.-bebas ke sana ke mari..


1995
Berbalik pada zaman aku mula2 beli moto.. Time tu. Honda cub 70 masih lagi ada tempat.. Harga pun menten.. So aku beli honda cub..dengan muka rm1600.. sekehand je tu.. Masih lagi kena bayor bulanan rm70... Selama setahun stengah... Peh... Habis bayar jea dah dekat tiga ribu... Nak buat macammana..-tu je mampu...


Rostam aku jaga betul..ku curah ngan kasih sayang.. Tak berbelah bagi hinggalah pada satu hari aku terpaksa berpisah dengannya kerana.. Dia tak mampu bersaing dengan kapasiti aku..


1990 Hidup di batu 8 ulu kinta banyak pengalaman moto yang mendebarkan.. Akibat daripada keinginan berlumba.. aku akhirnya bergelar pelumba 1 hari.


1 hari aku berlumba jalan kampung kemudian aku eksiden.. Lutot ku cobeh (sengsara nak ke jamban bila luka tu mula kering.) mujor le idak patah riuk.. Dan motor pak sedara yang aku pinjam tak berapa ketara rosak nya.-senyap2 je aku adjust mana patut... Hasil 1 hari berlumba.. Sampai sekarang aku tak berani bawak lebih daripada 80km kalau motor.-90km kalau kereta.. Sakit le badan kalau nak travel jauh2...

Phobia aku dah lebih 20tahun.-tak reda2 lagi...

2 comments:

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

hahaha. kete nama rosnah mat aris yg xtahan tu. eh, slow nye bwk. hehe.

kulop ludin said...

entahlea.. tetiba teringat rosnah mat aris tu!!

haha... jadi tak berani tu selalu terbayang pelik2!!

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...