aku-dan-photography

Saturday, January 9, 2010

KAKI AYAM DAN AKU

eat prepaidboss collections_09
kepak ayam, aku suka......walopon aku memang tak suka bau ketiak orang!!



Tiap kali aku balik ke kampung iaitu di arena perpaduan, ulu kinta pasti aku akan ke sebuah kedai makanan yang terletak di batu 8 ulu kinta, restoren Liswan berhampiran Esso batu 8.


Pada aku, di situ makanannya sedap betoi..terutama ciken chopnyea... peh, superb!!
rasa nak melompat2 bila makan ciken tuh!!

hari nie, aku ke tempat yang sama... dan secara kebetulan aku terjumpa rakan kampung aku, ejan bersama familinya. Jadi aku duduk semeja.

aku order nasi goreng telur sebabnya kau ternampak anak rakan aku tadi tu makan nasik goreng telur... peh, teringin le plak!! minuman kegemaran terbaru aku ialah teh o ais laici, entah ngapa aku sukakan campuran teh ngan laici mungkin kerana rasanya unik!!

ejan telah order untuk aku satu sup istimewa.... dan sup tu pon sampai... bebetoi depan aku.... SUP KAKI AYAM!!

Haih! aku tak pernah makan sup kaki ayam... aiyea... banyak lak kaki dalam tuh... kata ejan, sup ni istimewa, dema tak jual tapi khas untuk orang dalam jea...

Uhuk2... tak tentu hala perasaan aku time tu.. tak dimakan, member baik aku lak yang order... so, dengan berat hati.. aku pun mula langkah pertama bemesra ngan kaki ayam..

Aku mulakan dengan keting ayam... huhu... unik rasanya bila kita sedut2 ligamen ayam tuh...lepas tu aku sauk pula kaki ayam... aku mintak tunjuk ajar dari ejan bagaimana nak makan kaki nie.. nak aku buang dulu ke kulit2 yang melekat kat kaki ayam tuh atau sedut je terus... kata ejan, sedut gitu jea....

aku makan semua kaki ayam tuh... tapi aku rasa tiap kali aku makan, aku tak tengok pun kaki2 tuh.. aku pandang ke lain.... sebenarnyea, aku geli... aku memang geli ngan kaki ayam nie... bila ada dalam mangkuk sup tu.. rasa brutal jea ghope kaki ayam tu terperongo camtu!

aku tak pasti selepas nie aku akan makan lagi kaki ayam.... hingga kini terasa2 jea kaki tu mencakar2 dalam perot atau paling2 koman pun berlari ke sana ke mari....


nilai murni: makan kaki ayam lebih baik daripada main laga ayam atau jadi "ayam"



searching for subjects...
kulop ludin
spenda pintal getah

6 comments:

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

haha pakcik kulop. btol2. dlm byk2 bahagian ayam. kaki ayam la pling geli nk mkn. tbyg mcm mkn tgn manusia pon ade. suke bace entri2 dlm ni. kelaka.

kulop ludin said...

haha..
tkasih...
blog ni lebih kepada retrospektif uncle kulop...

nak cete pasal shuffle.. rasanya lutot uncle takleh nak wat camtu!!

haha!!

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

haha. jap2 nk byg uncle safel

kulop ludin said...

dah try dolo...
lepas tu jenuh lumor minyak gamat!
huhu......

ladybiker said...

huiyooo...tabik spring kat kulop ludin...wakakakkk...idup sir megat...

kulop ludin said...

haha...
belajor follow kalau mau tau who is me before im me!!!

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...