aku-dan-photography

Thursday, January 28, 2010

Cinta rm3 hengget kawan aku..

Hanya sekotak mancis. Dia terpanik.. Ape embuat kotak mancis tu?
Disebabkan time tu, mancis adalah sumber utama nyalakan lokok..jadinya fungsi mancis sangat penting.. Lagipun apele sangat mancis seposen...


Aku instruct kawan aku tu supaya membeli mancis sekotak setiap hari.
Pembelian hendaklah dilakukan pada masa yang sama tiap2 hari.. Takleh lewat seminit pun.. Dan ketika beli.. Jangan berkata yang lelain melainkan tengok matanya dan katakan terima kasih.


Kawan aku yang poyo ni tanpa banyak soal ikut apa yang aku suruh... Aku peringatkan sekiranya budak pempuan tu ada cakap apa2.-jangan dijawab sebaliknya senyum dan pandang matanya.. Ini punya nasihat.-kawan aku pun follow gak.. Iskh.-desperate tul.. Suka aku (aku tepuk tangan bila aku suka..)


susah payah kawan aku setiap hari selama 30 hari membeli mancis.. Disebabkan dia tidak merokok.-mancis tu mesti diserahkan pada aku sebagai pengeras.-kira murah tu.-sebab kawan2 jea..

Aku leh charge tinggi lagi tapi disebabkan sebenarnya aku pun tak penah try.-jadi mancis pun kira ok lah...


Hari ke 31.-aku suruh kawan aku stop.. Dan hari yang ke 32 pun sama..
Hari yang ke 33 aku suruh kawan aku pergi semula dan memang benar budak pempuan tu akan bertanya..

"dah 2 hari tak nampak"

kali ini aku serahkan step kemudiannya kepada kawan aku.. Aku bukannya match maker! Sekadar menolong...
Akhirnya niat kawan aku tu tercapai....

Cara yang sama juga aku nasihatkan pada kawan aku... Yang sukakan seorang gadis yang menjual kuih muih dibazar ramadan... Tapi aku suruh dia beli karipap... Sebab aku suka karipap.. Puas le aku makan karipap hampir 3 minggu... Haha.... Aku memang geliga... Dan result nya sama juga.....


Aku guna cara yang sama untuk gadis baling nie tapi... Tapi.. Takkan aku nak bagi mancis dan karipap.. Peh. Kena gak jaga standard... Aku sekarang (time tu) dah pakai tali leher... Jalan dah segak...
Orang ramai kenal aku sebabnya aku orang kedua terbesar selepas ... Pensyarah aku.. En suhaimi (fanatik liverpool)

Bersambung lagi...
Nak ambek anak aku balik dari tosen bahasa inggeris..

5 comments:

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

haha bijak2. pakcik yg untung.

mizara said...

singgah2..baca post..pesanan takleh nak tinggal kat shoutbox..kene block masa keje.huhu

kulop ludin said...

> tap... apepon janji perot kenyang...
> mizara... pelik gak yea.. kekadang ok, kekadang block.... pepon, tkasih...

M[i]$Z[a]C[k] said...

betol2.. care nk dpt pompuan, 80% is ignore her.. hehe.. geliga2.. btw, gadis baling 2 sayakah?? kerna sy juga dr baling.. kui3.. :P

kulop ludin said...

> miszack... mata dah sama dah.....
haha... kisah2 lama gitu...

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...