aku-dan-photography

Friday, January 15, 2010

Cerita 2 MIRA


*Pada baju bahagian bahu sbelah kiri kelihatan lembab hasil airmata pempuan yang nakkan aku.-aku simpan lagi baju tu walaupun dah tak muat)

1991
setelah 2 tahun kerja tak tentu hala.. Aku mengambil keputusan untuk mencuba nasib bekerja di kilang. Kilang tersebut kilang yamaha yang mengeluarkan produk home entertainment.. Aku pasti tak ramai yang tahu.. Amplifier home theater terbaik di dunia dikeluarkan di klebang ipoh.. Ada la 2/3 bijik pernah aku letopkan pasei tersilap cucuk wayar karennya ... Mana le aku tau,Set amerika guna karen lebih rendah dari malaysia.. 


disebabkan aku ni lurus bendul.. Masa apply keje kilang .. Aku guna sijil spm. Sebelum yamaha.. Dua tiga tempat aku pergi.-semuanya tolak.. Sebabnya.. Aku dapat gred 1 masa spm jadi tokei2 kilang takut nak ambek aku, gerenti tak keje lama.. Tu lagi satu lurus bendul nya aku.. Aku sepatutnya guna la sijil pass darjah enam.-idak le melata aku mintak kerja.. Aku tak pandai berbohong sebab aku teringat kat kata2 ustazah zawiyyah masa darjah 4..

"sapa cakap bohong nanti lidah kena potong"
macammana aku nak cakap kalau lidah dah kena potong...

Aku dijadikan line leader.. Atas sikit dari operator dan bawah sikit dari supervisor.. So setelah sekian lama bergelumang ngan kaum pria..akhirnya aku dikelilingi oleh bidadari yang bermacam warna...macam2 bentuk dan sebagainya...


Aku line leader bilik air... Itulea yang aku rasa sebabnya tiap kali turn aku jaga line production.. Operator aku.-lepas sorang2 tekan lampu.-mintak aku ganti kerana nak ke bilik ayor.... Hampeh.-bocor memanjang... Dan kini pun sama... Anak murid aku lak wat camtu... Nak dilarang.-kesian lak.. Bayangkan kalau orang paksa kita tahan kencing.-peh... Senak pundi2 weh...

Taklama kemudian.. Pihak kilang wat roadshow.. Nak cari pekerja lagi.. Jadinya pada hari senin tu. Tetiba aku perhatikan ramai bebudak muda masuk ke line production aku.. Aku tak fokus bebudak lelaki. Tak semengah pun kata orang perak..

Aku terpandang satu budak perempuan.. Putih kulitnya.. Sopan.. Dan yang paling aku berminat.. Bibirnya.- penuh.. Memang cantik.. Kena lak ngan gincu merah nyala.. Peh..


Satu hari aku menghampiri gadis ni.. Aku tanya nama dia.. Memang dia pakai tag nama MIRA(time tu nama mira memang glamer...mira idora)

nama betoi mira apa ye?
Mula2 dia agak keberatan nak bagitahu.. Tapi disebabkan aku ni line leader.. Dia pun berbisik pada aku.. Tapi dia pesan. Jangan info sapa2 pun.. Rahsia..


Nama saya MAHERAM BENTI YAKKOB.. asei kat jenalik.. (4 tahun lepas tu baru aku tau jenalik tu kat mana)

Huhu.. Aku kontrol hensem tak endak gelak.. Bukan apa... Nama glamer kan main.... Haha..
Tak lama lepas tu mata aku terpandang pada dia..

Bersambung lagi...

6 comments:

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

haha maheram pgil mira.
xsaba nk bce g.hihi

kulop ludin said...

hehe...
tu lea... kekadang... nama panggilan menutup nama benor...

macam pakcik kulop ni gak!!

sabor2.. tengah draft lagi nie....

Anonymous said...

he he ...sempoi....

Fahim 'n Alin said...

haha.. smbung2

|| NaFiRaa || said...

pape pon gelak dulu...hahahaha!!
teringat 1 budak..
nama glemer Maria..
mana betol kamariah..opssstt.. x baik wooo..

ai pon nak carik nama glemer jugak ler..hahahhaha...

x sabau nak tunggu sambungan!!

kulop ludin said...

hehe...
tapi la nie....
payah betoi nak dapat nama2 orang dolo2..

dolo simple jea..
la nie.. tergulong lidah nak nyebutnyea....

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...