aku-dan-photography

Monday, January 4, 2010

2010 astro beyond 1990 panggung over

2010 astro beyond
1990 panggung over







hari ni orang astro datang nak pasang astro beyond yang aku order dua minggu lepas. Dah lama aku nanti... Tadi orang astro tu bagitahu dah lama dah dema contact tapi tak dapat.. Rupa2nya no tepon tu salah satu angka.. Patut la....


Sesampai dema.. Aku dah tak sabar sebabnya aku dah lama nak tengok kualiti hd.... So uncle tu sambung la mana patut... Ada dalam setengah 20 minit aku dah dapat menikmati kualiti hd nya.. Haih... Memang superb gambornya... Nampak clear tahi lalat kat pangkal dada masa tengok rencana seorang perempuan itu...





Tapi disebabkan aku tak ambek pakej hbo jadinya aku cuma merasa 4 channel jea.... Takpe la.. Janji merasa...


Bercerita pasal wayang2 gambor ni... Teringat aku satu panggung wayang di ipoh...


Pada masa tu aku duduk di flat dbi jalan bijih timah atau treacher street... Area pekan lama ipoh... Seronok duk situ sebabnya ada pasar karat atau looken.. Bermacam2 barang kita boleh dapat termasuklah kasut aku yang hilang leh dapat kat situ semula..-hampeh la sapa yang curik tu...


Di belakang flat tu.. Seberang sungai kinta ada sebuah pawagam.. Pawagam tu diberi nama hoover atau nama ringkas panggung ober...


Pawagam ni agak istimewa kerana selain daripada menayangkan cerita2 semasa.. Ada juga diselitkan cerita2 luar biasa... Hehe.. Cerita ketor lutot... Time tayangan pun ada ketikanya... Tapi ramai dah tahu dah...


Satu hari... Aku teringin nak tumpang sekaki... So aku pun beratur mengambil teket.. Sebelum tu aku dah usha2 gambar tayangan yang dilekat... Aum..-mengaum dalam hati aku.


Apabila pintu dibuka... Aku perhatikan ramai orang keluar... Masing2 kecil je biji mata bila cahaya matahari melimpahkan sinar ke muka masing2....


Dalam reramai yang keluar tu..-aku terperanjat bila aku ternampak ayah kepada seorang kawan baik aku.. Huhu.-nasib baik dia tak nampak aku.... Mujor..


Apabila aku mengambil tempat duduk... Wayang pun setat.. time tu.. Kita boleh bawak masuk makanan atau minuman jadi macam2 sound effect lain boleh kita dengar... Paling2 koman pun bunyik kuaci.ketip2 tak berhenti.


Bunyik2 kuaci mengikut rentak cerita... Sampai part yang gitu2... Bunyiknya hilang kemudian sambung balik...


Hari tu bunyik kuaci je yang banyak aku dengor apabila cerita yang dimainkan tak seperti dalam gambor yang diiklankan/dipamerkan.


Hasrat nak ketor2 lutot terbantut apabila adegan yang paling panas dalam cerita tu adalah adegan seorang perempuan berlari di tepi pantai sebijik macam baywatch tu.... Kalau muda takpe la.. Tapi ni udah sama level ngan makcik nak menapose.-hampeh.... itu le last aku landing kat panggung ober....


Nilai murni: jangan salah guna lesen yang kerajaan bagi. dan jangan bagitahu rakan aku tu bapaknye pon pegi panggung ober!!





searching for subjects...
kulop ludin
spenda pintal getah

9 comments:

anjang said...

ha ha panggung ni banyak nostalgianya, kadang-kadang nasib le dapat tengok cerita ketor lutut yang ok, kadang-kadang macam hampeh ceritanya.

Aku suka makan kat satu kedai mamak di bawah flat dbi. tak tau le ada lagi ke idak kedai tu

kulop ludin said...

haha....
tu le ghope orang dolo2 nak ketor special yea...
la nie.. udah berlambak2!!

idak pasti le ada lagi ke idak...kedai mamak tuh.. memang berasap kari dema tuh...

kalau sempat, balik ipoh minggu nie.. teman teinang2...

Dak Wan said...

Wujud lagi ke panggung camtu? heehehe

kulop ludin said...

takde dah wan...
la nie...
macam2 cara dema leh dapat ketor kaki...
hahaha....

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

hahahah. sape la yg mkn kuaci.

kulop ludin said...

huhu...
koci tu aksesori wajib time dolo2....
la nie je dah tak ramai makan koci!!
lum lagi cete pasal cine2 jual dip2.. selamba jea celor air paneh.. kemudian dip dalam sos..
makan terus!!

Anonymous said...

[url=http://www.nehadhupia.org/]Neha Dhupia[/url]

[url=http://www.nehadhupia.org/biography/]Neha Dhupia Biography[/url]

[url=http://www.nehadhupia.org/filmography/]Neha Dhupia Filmography[/url]

[url=http://www.nehadhupia.org/photo-gallery/]Neha Dhupia Photo Gallery[/url]

www.arzone_71.blogspot.com said...

Ha..ha teman pon ada merasa skali gi panggung ober tu...he he. Bila masuk nengok yg ramai apek2 tua je...tapi crita ari agak kmengetorkan jgk le..he he

kulop ludin said...

hehe.. orang dolo2.... nak kemut special pon susah!!! kikiki!

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...