aku-dan-photography

Sunday, January 3, 2010

1987 MONA GERSANG DAN AKU



1987 SAB kg pandan.

Aku berpindah ke kuala lumpur pada tahun 1987 dan tinggal di kem sungai besi.

Untuk bertukar ke sekolah ini..-amat payah sebenarnya kerana pada masa tu.-sekolah ni dah mula dipertingkatkan keperkasaannya. Namun begitu aku diterima masuk.

Dari aliran sains pertanian aku bertukar ke aliran perdagangan. Tahun itu aku akan menduduki SRP. Jerih betul nak aku kejar semua yang aku tertinggal..tahun yang benar2 mencabar...

Tinggal di kuala lumpur sangat mengoda bagi budak kampung seperti aku-satu kejutan budaya yang teramat sangat.-aku mula kenal dengan disko-bowling-rewang gitu..

Kenal di sini bukanlah bermakna aku melibatkan aktiviti sebegitu tetapi aku dapati ramai kawan sekelas aku yang biasa pergi dan buat perkara2 yang pada mereka sangat biasa.aku tak mampu sebabnya mana aku ada duit.-hidup mengharapkan bantuan opah aku jea..


Di kala umur begini..-naluri remaja tentang seks mula berkembang.- semasa di tingkatan 3.-dalam kelas adalah all boys- jadinya pada satu hari.. Seorang kawan aku telah membawa sebuah novel untuk tatapan dewasa.


Maka ramailah berminat untuk meminjamnya .naluri ingin tahu seakan2 membuak..dalam tubuh remaja ini. Aku masih ingat tajuk novel tu.. MONA GERSANG!


Disebabkan ramai yang berminat.-akhirnya kami bersetuju untuk mengikut giliran.. Masing2 menunggu dengan penuh sabar..-hinggalah tibanya giliran sorang kawan aku yang bernama..- cuma nama bapaknya le yang aku ingat.-dom.


Anak dom sangat gembira-tak sabar nak balik ke rumah...aktiviti persatuan pun dia skip semata-mata ingin membaca novel tersebut.
Aku pasti dia akan terkemut2 special.-maklumlea budak remaja..


Keesokannya tiba giliran kawan yang lain.. Semua menunggu anak dom tu.. Akhirnya dia tiba dengan muka yang cemas...kami tertanya2...


Setelah meletakkan begnya... Kawan aku mula bertanyakan novel itu... Dengan berat..hati-anak dom menjawab... Novel tu dah takde... Dah hilang... Kawan yang lain tak puashati... Anak dom menyambung lagi ceritanya...


Aku sorok novel tu celah2 paper lama... Kemudian bila aku nak ambek... Rupa2nya mak aku dah ambek paper tu buat bungkus nasi lemak..


haha.. Kantoi! Kami gelak ramai2..-tak jadi nak marah dia... Menurutnya lagi.... dia tak pasti mak dia dah tahu ke idak.. Sebabnya mak dia dah keluar awal pagi untuk menjual nasi lemak....


Esoknya anak dom tak datang ke sekolah... Hari kemudiannya..-aku tengok anak dom tu tak dapat duduk dengan betul dan asyik membetul2kan ponggongnya... Kami dah tahu... Dia dah kena libas!

Sehingga kini turn aku tak sampai2...




searching for subjects...
kulop ludin
spenda pintal getah


5 comments:

anjang said...

Mona gersang, wow terkenang nostalgia lama, memang ada karan buku tu, sempat juga 2 ke 3 kali khatam, jangan kasi tahu orang lain ha

kulop ludin said...

haha....
kenangan retro orang lama2...
mike antara orang lama yang kena karan!
hush2.....

Dak Wan said...

Woit, adakah buku tu kulitnya warna ungu2 ghitu? Hahahah. Lowh? X SAB erk? Teman dulu dok kat Quartes KgPandan 4 tahun. Hehehe. Tapi teman kat VI. Jenuh naik bas mini 25 tu.

kulop ludin said...

haha wan...
Agaknye time tu buku tu laris tul!
Haha...
Bas mini 25.. Huhu..
Kenangan gak tuh! Peh.. Jauh gak mike berulang yea..VI tuh.. Elit skool!

COLTORAS said...

salam semua, woooo...itu buku aku dah baca tahun 73-74 mcm tu laa.... msa tu aku dlm form 2-3. Mona dgn Cikgu Ali kann... khazanah buku tuuuu. bekalan waktu boring, jauh berangan kalao baca buku tuuuu... ye la masa tu video x de, internet jauh sekali.... kampung aku, elektrik pun x masuk lagi....
duduk rumah atuk, sapa nak check aku?? bila2 teringin, ambik, baca..... itulahhhhhh, kesah budak2 zaman dulu.

Pos Spenda Popular

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

LAMAN BLOG AKU YANG LAIN

KSSR DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU

ADA BEBERAPA BAHAN YANG BOLEH KITA KONGSI BERSAMA.
1. RANCANGAN TAHUNAN DUNIA SENI VISUAL
2. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN DUNIA SENI VISUAL TAHUN SATU (ada berbelas jadi boleh lea kome ejas2 ngikot kesesuaian tempat krojea memasing)

-ada bahan2 bersifat draf jadi kepada mereka yang berkenaan hendaklah merujuk info2 terkini.
-aku kongsi jadi disklaimer macam biasa le..

download di bawah

1. rancangan tahunan dunia seni visual tahun satu kssr

2. rancangan pengajaran harian DSV Kssr tahun satu.

*kredit to guru2 seni batang padang not to forget JU2nya juga..

* aku dah change link download, jadi kome leh donlod terus as premium user!! dan aku izinkan kome add link ke blog kome tapi kalau boleh backlink ke blog aku yea... hehe... tak paksa tapi apa salahnyea..

DISKLAIMER

PENAFIAN

Kulop Ludin tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada blog ini. Lagipon aku yang bayor bilnyea... Kikiki... siyes nie...